מבוכה לקואליציה: אושרה הצעת חוק בניגוד לעמדת הממשלה

    הצעת החוק מבקשת להגביל את דמי הניהול שניתן לגבות מהחוסכים בקרנות הפנסיה ובכך להגדיל משמעותית את הסכום שיוותר לחוסכים להבטחת עתידם הכלכלי
    איתי גדסי No Comments on מבוכה לקואליציה: אושרה הצעת חוק בניגוד לעמדת הממשלה

    שוב הפסד לקואליציה: הצעת החוק של חברת הכנסת מיכל בירן מ'המחנה הציוני' עברה ברוב במליאת הכנסת למרות שהייתה מנוגדת לעמדת הממשלה • 42 ח"כים תמכו ו-39 התנגדו

    הצעת החוק מבקשת להגביל את דמי הניהול שניתן לגבות מהחוסכים בקרנות הפנסיה ובכך להגדיל משמעותית את הסכום שיוותר לחוסכים להבטחת עתידם הכלכלי
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפסד לקואליציה: למרות התנגדות הממשלה, מליאת הכנסת אישרה את הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים של חברת הכנסת מיכל בירן וקבוצת חברי הכנסת. 42 חברי כנסת תמכו בהצעה ו-39 התנגדו לה. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יתקיים הדיון בהכנה לקריאה ראשונה.

    על פי הצעת החוק, דמי הניהול בקרן חדשה מקיפה לא יעלו על שיעור של 3% מתוך התשלומים המועברים לקרן בשל כל עמית, ולא יעלו על שיעור של 0.25% מן היתרה הצבורה בחשבונו של כל עמית; ולעניין מקבלי קצבה דמי הניהול לא יעלו על שיעור של 0.25%.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "התחרות בשוק הובילה להורדת דמי הניהול לחלק מהחוסכים – המשתכרים שכר גבוה והעובדים המאורגנים – בשל כוח המיקוח הרב שלהם. אולם, עובדים רבים שמשכורותיהם נמוכות ואינם מאורגנים נאלצים לשלם דמי ניהול מקסימליים שלאורך מהלך חיים יכולים להגיע עד לכשליש מהחיסכון הפנסיוני".

    הצעת החוק מבקשת להגביל את דמי הניהול שניתן לגבות מהחוסכים בקרנות הפנסיה ובכך להגדיל משמעותית את הסכום שיוותר לחוסכים להבטחת עתידם הכלכלי.

    ח"כ בירן שהגישה כאמור את ההצעה אמרה בדיון כי "כמו שהעלאת שכר המינימום הייתה דבר משמעותי שאנשים הרגישו בכיס שלהם, גם ההצעה הזו משמעותית באותו קנה מידה. אחד מכל ארבעה שקלים שחוסכים לעת זקנה יורד לטמיון והולך לחברות הביטוח. מי שמשלם את המקסימום אלה המאבטחים והמנקות וכל מי שלא מאורגן. למרוויח שכר מינימום יש הבדל של 600 שקלים בחודש לעת זקנה".

    כאמור, על אף התנגדות הממשלה, 42 ח"כים תמכו ו-39 התנגדו.



    0 תגובות